Random acts of kindness

Standard

Inspirata de Simona Tache, am scris pe facebook doua povesti:

Eram in clasa a opta, trimestrul trei, si voiam sa merg la liceul Iulia Hasdeu. Intr-o ora de engleza, insa, dna Andronache ne-a intrebat unde vrem sa dam si s-a dovedit ca toata crema clasei dadea la George Cosbuc – un liceu abia transformat din industrial in bilingv engleza. Pentru Cosbuc trebuia sa dau un test eliminatoriu la engleza. Mi-amintesc cum m-am ridicat din banca, m-am dus la catedra si am intrebat-o pe dna Andronache daca dumeaei e de parere ca stiu destula engleza ca sa intru. Era clar ca nu, dar speram…

N-am sa uit cum m-a privit, cum a vazut speranta si cum mi-a raspuns ca nu, acum nu stiu, dar daca ma mobilizez am toate sansele. „Eu nu pot sa-ti promit nimic, mi-a zis, depinde de tine. Dar pot sa te ajut.” Eram in trimestrul trei – nu stiu daca mai aveam 2 luni pana la examen si dumneaei era asa de increzatoare! Parca mi-a dat aripi!

Parintii mei nu aveau bani de meditatii, dar dna Andronache m-a pregatit fara bani, cu multa rabdare si extrem de eficient. Am intrat la Cosbuc, am invatat engleza si iata ca mi-a devenit profesie.

Adeseori ii multumesc in gand dnei Andronache si iata ca azi ii multumesc public pentru ca mi-a schimbat viata in bine pur si simplu fiind un om bun si un profesor atent.

***

Martea, cand merg cu copiii la cursul de calarie, avem un microbuz care ne duce si ne aduce. Inainte de plecare, copiii primesc de la scoala o gustare – fruct si prajiturica sau biscuiti. Intotdeauna e bataie pe ultima prajitura sau pe ultimul biscuite, asa ca intr-o zi o fetita a zis: „Va suparati daca in loc sa ne certam pe el si sa-l impartim in faramite i-l dam soferului de la microbuz? Poate si el pofteste la ceva dulce.” Copiii au fost de acord, iar soferul s-a luminat tot cand s-a dus copila cu biscuitele la el. De atunci se pastreaza cu sfintenie prajitura sau biscuite pentru Dom’ Sofer, care mereu se bucura ca-n prima zi. Si nu mai avem certuri, doar zambete. In microbuzul care merge la scoala de calarie, asta se numeste „our love moment”.

Un răspuns »

Lasă un răspuns

