La sala

Standard

Colega mea Maja ne povestea demult ce senzationale sunt antrenamentele ei la sala cu [sa-i zicem Dragos], antrenorul ei personal.

– Ah, ofta ea a deliciu, scoate Dragos untul din mine. Si sa vezi, cand intarzii ma suna si ma cearta. Ah, daca n-as fi maritata ce l-as mai lua o tura!

In ultimii doi ani, umbra lui Dragos se insinua oriunde aparea Maja. Sa zicem ca facea cafea:

– Dragos mi-a zis sa o mai raresc cu cafeaua, dar nu pot. Si-n plus, e asa dragut cand ma cearta!

Sau sa zicem ca citea ziarul, asezata pe canapeaua din cancelarie.

– Tocmai mi-a dat mesaj Dragos sa nu uit de antrenamentul de diseara. De parca as putea sa uit!

Intr-o zi, uitand parca complet ca ne vorbise pana atunci aproape zilnic de (deja) renumitul Dragos, ne-a declarat:

– Fetelor, al meu pleaca in State doua luni cu serviciu si, sincer, nu stiu daca o sa rezist sa nu-l chem pe Dragos acasa.

Evident ca nu l-a chemat, sau nu s-a dus el, cert e ca viata si-a urmat cursul pana cand o alta colega, Josephine, a cazut victima farmecelor dragosesti.

Maja si-a gasit de lucru in alta parte si ne-a parasit la sfarsitul anului trecut. Josephine, care nu mai e la prima tinerete, s-a decis ca vrea sa-si incerce fortele cu Muntii Himalaya si-si cauta antrenor. Lui Dragos ii ramanea o ora libera in program, asa ca treaba s-a rezolvat. Josephine a inceput sa mearga si ea la sala. Maja plecase, dar Dragos era tot prezent (in absentia) in cancelarie.

– Ah, ce proasta sunt, chicotea Jo ca o adolescenta. Am uitat sa-i spun lui Dragos de sedinta de azi si uite acum m-a sunat ca ma asteapta. Ah, asa ador ca ma motiveaza si nu ma lasa sa chiulesc.

Sau mergand pe hol in pasi de dans:

– Vezi cum imi misc soldurile? M-a invatat Dragos cand merg sa nu mai pun presiune doar pe varfuri; trebuie sa calc pe toata talpa.

Etc. Etc.

In vara asta, cand hitul a fost „Da grasimea jos de pe tine” m-am gandit de cateva ori la Dragos. Cand m-am intors la Bangalore am mers sa-l cunosc. M-a pus pe banda si pe bicicleta, apoi mi-a pus un chestionar de opt pagini in fata. Am povestit pe larg despre stilul meu de viata, m-a cantarit, m-a masurat si mi-a prezentat lista de preturi. M-a anuntat ca el nu lucreaza decat cu clienti care au obiective clare si ca el nu admite ca oamenii sa nu-si atinga obiectivele.

Dupa o matura chibzuinta (caci Dragos nu e ieftin), m-am inscris la orele lui si mi-am stabilit ca obiectiv sa urc scarile pana la etajul 4 fara sa gafai si sa slabesc 3 kile pe luna si doua numere la haine.

Dragos e asa cum stiam deja: atragator, pisalog (el zice ca a observat ca mult mai putin clienti abandoneaza daca le reamintesti ora, decat daca stai pur si simplu la sala si-i astepti. Eu una in prima saptamana am tras chiulul la toate 3 orele, in ciuda mesajelor lui!) si foarte competent. Fara sa vreau sa-l iau acasa cand pleaca „al meu” in delegatie, ma pomenesc si eu in cancelarie ca vorbesc de Dragos, ca merg sau ma aplec cum m-a invatat Dragos si altele asemenea.

Azi vreau sa va povestesc ceea ce pentru mine a fost cea mai tare vorba a lui de pana acum.

Vorbeam de mancare. Mi-a cerut sa-i aduc o foaie cu meniul meu zilnic. Ma tot fofilez, pentru ca meniul meu zilnic inca include McDo, KFC si nicio vegetala. Ca sa-i distrag atentia l-am intrebat:

– Dar tu ce mananci?

– Eu mananc de 5-7 ori pe zi, in cantitati cam cat pumnul. Mananc ovaz fiert, oua fierte, chapati, pui fiert fara piele, legume la abur sau salate, fructe…

– Azi ce-ai mancat?

– Ovaz.

– Cum il fierbi?

– De obicei in apa, cu stafide, nuci…

– Si nu e scarbos?

La care Dragos a zambit amuzat si mi-a zis, in engleza lui indiana:

– We people don’t feel for food – it’s just food. We eat because it gives energy to the body.

O, Doamne! Azi molfaind o quesadilla DIVINA impreuna cu o prietena care stia povestea, strigam in cor:

– How can you not feel for food???

3 responses »

  1. Pingback: Caloriile | Puzzle

Lasă un răspuns

