Birocratie indiana

Standard

Am un iPad si vreau sa-l leg la internet printr-o cartela telefonica cumparata de la compania Airtel.

Episodul 1

Ma duc cu Kerstin la magazin. Buna ziua, asa-asa, imi dati o cartela?

– Da…, ofteaza pe ganduri Arjun (scrie pe ecusonul din piept), dar cum sa facem, ca noi inchidem azi la 9…

– Pai si e opt?!

– Pai da… Ia uitati, alegeti-va de aici o cartela.

– Gata, asta.

– A, asa repede. Pai sa vedem: formular, poza tip pasaport, dovada ca sunteti angajat, foaia de rezidenta, dovada ca locuiti aici, un numar alternativ de telefon…

Ma uit cu stupoare cum Kerstin, tacticoasa, scoate dintr-un dosar toate aceste hartii!!!! Apoi inghit in sec si imi promit ca voi fi mult mai pregatita pentru…

Episodul 2

Pradeep Kumar mananca sub birou si sporovaieste cu colega ceva din care eu inteleg, ca intotdeauna: „ellaillaluuuu madi”. Limba kannada are niste consoane duble care se pronunta foarte apasat: amma, anna si tot la doua vorbe se aude „madi [ca numele frantuzesc „maRie”], adica sa faci, a face.

Hai sa facem un abonament la Airtel, zic. Prezint problema, Pradeep se sterge la gura, scoate de sub tejghea un teanc de formulare si incepe: numele, prenumele, prenumele sotului sau al tatalui, adresa din Foreign Land, adresa din Mama Indie, ce caut in Mama Indie, cat am de gand sa le poluez plaiurile, a, vorbim de niste ani, bine, poti sa faci abonament.

De data asta eram pregatita, dar, in mod misterios, a aparut un element nou: prietenul localnic.

– Local friend, madam, name and address of local friend you should write here only.

Dar stiti, pe Kerstin n-a intrebat-o nimeni.. si era tot Airtel… e, ce sa mai. Dau adresa si nr lui Zeenat.

– This guy Zeenat… he is not from Bangalore. [imediat se prind dupa nume]

Sa mori tu. E prietena mea locala, nu e barbat si poa’ sa fie de unde vrea muschii ei.

Pana la urma se finalizeaza treaba si primesc cartela.

– Gata, o bag in iPad si merge?

– Madam, cand o sa fiti acasa sa vina echipa sa verifice adresa?

– Seara, dupa ora 6.

– Nu se poate, madam, pai se termina tura.

– Pai se termina, baiete, dar crezi ca io nu lucrez? Sa vina la scoala!

– Aaaa, asa le zic. Ia sa-mi dati adresa de la scoala.

Notat, multumit, plecat cu cartela in iPad si promisiuni de activare dupa ce:

1. the guy Zeenat le confirma telefonic ca ma cunoaste si sunt de incredere

2. cineva verifica personal ca locuiesc la adresa la care zic ca locuiesc

3. cineva ma suna si verifica telefonic toate datele pe care le-am dat pe formular

Episodul 3

Zeenat e sunata si isi face numarul cu succes. Eu sunt sunata si raspund corect la toate intrebarile, inclusiv la cum il cheama pe tata – AION – ai-oh-en. Acum cu vizita.

– Alo, madam, sunt Dilip de la Airtel, sunt in fata blocului, la ce apartament sa vin?

– Dilip, baiete, nu ti s-a transmis sa vii la scoala?

– Nu, madam, nu vin la nicio scoala, eu am primit adresa asta, fabrica de lapte etc.etc.

– Dilip, eu sunt la scoala. Bla-bla-bla cu Dumnezeii si grijania aluia din magazin (desi saracul a notat pe formular sub ochii mei), sau a cui l-o fi trimis pe ala la mine acasa ziua la ora 1 cand nu e chip vreodata sa fiu acasa.

Episodul 4

Suna telefonul.

– Madam ‘jgasf;lghsjfkgkfdsjgkl;dshj;d Airtel, ;dalFKJds;klagnjsf;klg?

Nu ne intelegem deloc. Mi-o da pe colega, mai versata in ale limbii engleza.

– Madam, colegul meu a fost la apartament sa faca verificarea si nu v-a gasit.

– Da, stiti, eu pe formular am dat adresa de la scoala etc. etc.

– Madam, poate sa vina maine tot la ora 1?

– NU, PENTRU CA EU SUNT LA SCOALA ETC

– Madam, atunci sa vina la ora 2?

NU, PENTRU CA … Auziti, sa vina sambata; atunci sunt acasa. Se poate?

– Ce sa se poata? Maine la ora 2?

SAMBATA! Ziua aia care e intre vineri si duminica!!! Se poate?

– Se poate si maine la ora 4 daca doriti…

– Auziti ce spun, sau vorbesc cu peretii?!?!?!!?!?

La care duduia mi-a inchis, chicotind.

Episodul 5

Azi am avut doua missed calluri de la Airtel.

One response »

  1. Pingback: Incidente birocratice. In care ne smulgem parul din cap | Puzzle

Lasă un răspuns

