O prietena mai putin buna

Standard

Ieri am asistat la o scena trista, in care protagonistele au fost doua fetite de 8 si, respectiv, 9 ani: Leela si Chloe.

Eram acasa la parintii Leelei, care sunt buni prieteni cu parintii lui Chloe. Asa cum se intampla, si fetele sunt prietene. Cata vreme am stat noi la umbra, cu o bere si un sac de povesti, ele s-au harjonit in toata casa, s-au impodobit in fel si chip, au mancat inghetata si s-au jucat jocuri pe tableta, ciripind incontinuu, voioase. Mama Leelei mai intra din cand in casa sa aduca bere sau alune.

– Auzi, a zis ea catre tatal Chloei, fiica-ta cica vrea sa doarma la noi diseara.

– Sa doarma, a zis Jeremy. Sa o sun pe maica-sa sa-i pregateasca pijamale si haine de schimb pentru maine. Stii ca maine se duc la ziua Sofiei. O sa dau eu fuga acasa sa i le aduc. E ok asa si pentru voi?

– Pentru noi e foarte bine; stii doar ca Leela se bucura asa de tare, ca ne bucuram de bucuria ei. Si maine le ducem noi la Sofia acasa, le luam si o aduce barbatu-meu pe Chloe, sa nu mai vii tu.

– Grozav. Atunci maine cred ca bag un golf. N-am mai fost demult.

Leela a aparut din acasa, desculta, carandu-l in brate pe fratiorul de 1 an jumate.

– Mama, vezi ca plange.

– Da-l incoace. E obosit.

Leela s-a asezat pe leagan. Chloe a venit si ea, putin mai inaltuta, roscata si pistruiata, tot desculta. Vorbeau in franceza intre ele si in engleza cu noi.

– Auzi, Leela, a zis mama ei, noi tocmai vorbeam de petrecerea Sofiei de maine. Ce-ai zice sa doarma Chloe la noi in noaptea asta si sa mergeti maine impreuna? Se duce Jeremy acasa si-i aduce haine de schimb…

Mama n-a apucat sa termine de vorbit, ca Leela ii sarise de gat, tipand ca apucata. Copilul surazator de mai inainte se transformase intr-o maimutica turbata.

– Da, da, da, da!!!! topaia ea. Chloe sta la mine!!!

A terminat cu mama si a sarit la Chloe, pe care a imbratisat-o mai-mai s-o sufoce.

– Stai la mine, dormi la mine, ce super!!

Fata lui Chloe impietrise. Era departe de a impartasi bucuria Leelei, mai degraba parea ca tot cerul i s-a prabusit in cap.

– Cu maman ai vorbit? a intrebat ea cu voce gatuita.

– Da, normal,totul e in regula, a zis vesel Jeremy.

– Da-mi-o pe maman la telefon, sa vorbesc eu cu ea.

***

Cinci minute mai tarziu, situatia se schimbase complet. Chloe plangea neconsolata:

– Maman, dar eu nu vreau sa dorm aici, nu-mi trimite pijamale, vreau acasa!

Leela plangea, disperata:

– De ce, de ce mi-ati zis ca ramane la noi? M-am bucurat degeaba. Acum ma doare si mai tare.

Jeremy si-a turnat restul de bere pe gat si s-a ridicat, fastacit.

– Hai, Chloe, hai acasa, hai ca va vedeti maine la Sofia. Pa, imi pare rau de situatia asta, ce sa facem. Hai, Chloe.

Mama a lasat bebelusul jos si a luat-o pe Leela in brate.

– Vezi si tu ca nu ne putem baza pe Chloe. Apoi ne-a explicat: e a treia oara ca ne face figura. Odata i-a adus ta-su si pijamale si tot. Dar nu poate sta departe de mama. Doarme cu maica-sa in pat… Atunci era cat pe ce sa ramana, dar pe seara a sunat-o maica-sa, nu stiu ce i-a zis, a inceput asta mica sa planga… Si catre Leela: iubita mea, nu uita ca tu ai 9 ani si ea doar 8. La varsta voastra, un an conteaza enorm.

– E atasata de mama…

– Da, foarte mult. Si mai ales mama de ea, stii cum e. Dar mi-e ciuda ca mi-o face pe-a mea sa planga. Si doar i-am zis, fata hai, te rog gandeste-te bine de tot, nu zice da ca sa zici apoi nu. Si ea, nu, tanti, ca mama si tata ma lasa, iar eu abia astept sa dorm aici. Parea sigura sigura, cine s-a gandit…

Leela si-a sters lacrimile.

– Asa e Chloe, nu poti pune baza pe ea. Mereu ma dezamageste.

De pe strada s-a auzit clopotelul carutului cu inghetata.

– Mama, pot sa ies sa-mi iau o inghetata?

– Da, iubita, ia-l si pe frate-tau si mergeti amandoi.

Eu ma gandeam la bucuria nemasurata a Leelei cand a aflat ca prietena ei va dormi la ei. Se vede ca si tatal Leelei se gandea la acelasi lucru, caci a oftat greu, s-a lasat pe spate in scaun si ne-a zis:

– Stiti ce cred eu? Eu cred ca fata asta nu e o prietena buna. Leela o iubeste prea mult, iar ea pe Leela mai deloc. Cum s-o invat pe fie-mea sa nu mai fie asa bleaga?

– Ei, se arde ea pana invata, a zis nevasta-sa.

– Da, dar ma doare pe mine.

Lasă un răspuns

