Scrisori pentru Mos Craciun

Standard

Am facut un experiment cu elevii mei: i-am rugat sa uite ca exista pe lume telefoane, calculatoare si alte gadgeturi si sa se intrebe ce le-ar putea aduce Mosul daca le-ar putea aduce orice nu se poate cumpara cu bani?

Au iesit niste scrisori sincere si frumoase, care i-au surprins si pe ei.

Draga Mos Craciun,

Tu stii ca de cate ori mergem inapoi in State eu plang in camera mea, fiindca stiu ca nu am decat foarte putin timp de stat cu surorile mele, apoi va trebui sa ma intorc. Imi place India si sunt bucuroasa ca am ocazia sa locuiesc aici, dar cred ca ar fi de o mie de ori mai frumoasa daca as putea impartasi experienta cu surorile mele. Poti sa-mi aduci un avion magic, care sa ma duca la ele oricand mi-e dor? Sau poate un job in State pentru tata, ca sa fim iarasi impreuna, toti cinci.

Draga Mos Craciun,

Stiu ca tata si-a spart telefonul si e foarte suparat. Sunt sigur ca-si va lua altul, dar eu te rog sa-i dai mai mult timp liber. El munceste asa de mult, ca e mereu furios si stresat. Cred ca asa a scapat si telefonul. Daca ar avea mai mult timp liber, cred ca ar fi mai linistit si toate i-ar merge mai usor. Pentru mama, poate poti sa aranjezi un curs de decorator de interioare; stiu ca e pasiunea ei si s-ar bucura sa si-o poata exercita si aici. Pentru sora mea… e greu de zis. Cred ca ea are nevoie de un iubit. Toate prietenele ei au unul si ea se simte foarte singura, desi zice ca ele sunt niste proaste. Dar eu o vad ca sufera si nu mai e asa vesela. Poate exista vreun baiat la ea in clasa care o place? Pentru mine, stiu ca n-am voie sa cer obiecte (vreau un ceas!!), asa ca am sa-ti cer mai multa atentie. La ore, de multe ori imi zboara gandul aiurea si pierd jumate din ce zice profesorul. Cred ca anul asta am nevoie de atentie.

Draga Mos Craciun,

Deja stiu ce cadouri le-ai adus parintilor mei, fiindca le-am cumparat eu cu bunica si cu fratii mei. Stiu si ce mi-au luat ei mie. Daca e sa vorbim de cadouri nemateriale, cred ca lui tata i-ar trebui sanatate (tuseseste foarte rau si fumeaza prea mult! poate i-ar trebui o tigara electronica), mamei ii trebuie o iarna in Suedia (ii e foarte dor de zapada), iar bunicii ii trebuie niste cursuri de engleza, ca saraca e pierduta rau aici. Pentru fratele meu Radu, sa intre la facultate in State, iar pentru George – sa fie mai atent cum se imbraca, pentru ca rad colegii de el. Pentru mine, as vrea sa-mi aduci un an bun, care sa treaca repede si sa mergem repede in vacanta in Suedia. Mi-e foarte dor de toti colegii mei de acolo si de casa mea si mai ales de cainele nostru. Poate poti sa-mi aduci un caine, desi ce sa facem cu doi?

Draga Mos Craciun,

Eu ma uit cate rele se intampla in lume si imi vine sa iti cer sa fie pace. Sa nu se mai lupte nimeni in Orientul Mijlociu, sa nu mai existe terorism. Eu as vrea ca, de Craciun, sa le dai tuturor oamenilor o inima cu care sa inteleaga ca toti suferim in urma acestor razboaie si ca mor prea multi copii nevinovati. Eu as vrea sa le dai politicienilor lumii judecata, ca sa inteleaga cum se conduce lumea fara razboaie. Iar mie sa-mi dai un caine. Cainele e cel mai iubitor animal si pentru mine ar fi ca un frate.

Draga Mos Craciun,

Eu anul asta de Craciun am fost acasa, in Brazilia. Eu am vazut cat de saraca e lumea acolo, la fel ca in India – si cat de trista. Multi oameni sunt furiosi si recurg la violenta pentru ca nu au ce manca. Eu as vrea sa le dai tuturor resursele ca sa isi duca viata in mod indestulat. As vrea sa nu mai existe lacomie si ura; fiecare sa fie multumit cu ce are. Pentru mama, te rog daca poti sa-i aduci o magie ca sa i se vindece pielea, pentru ca nu mai stie ce sa faca. Pentru tata, sa aduci mai multe proiecte in care sa nu trebuiasca sa calatoreasca, ca sa stea mai mult cu noi. Pentru fratele meu, sa aduci un prieten nou, pentru ca cel mai bun prieten al lui a plecat in decembrie si el acum e foarte trist. Pentru mine as vrea un laptop nou, dar pentru ca nu putem sa cerem obiecte, am sa cer mai multa rabdare. Adesea nu am rabdare si ma infurii sau vorbesc urat. As vrea sa fiu mai calm.

Multumesc, Mos Craciun. Poate ca vei reusi sa aduci cadouri care nu sunt obiecte. Ori poate ca acestea sunt cadouri pe care ni le putem face singuri, daca stam sa ne gandim putin… dincolo de obiecte.

4 responses »

Lasă un răspuns

