In Goa

Standard
boa1

Strada principala din Palolem cu magazinele la lichidare de stoc

Suntem in Goa de sambata pana sambata. E Doi Maiul nostru local. E sfarsit de sezon si toate hainutele colorate se dau la preturi mici. Berea e rece, pestele si fructele de mare sunt proaspete si bune. E fierbinte afara – o caldura de cuptor, peste 35 de grade ziua, dar cateva mai putin noaptea, cand adie o briza racoroasa.

Locuim in niste casute de lemn cu frunze de palmier. Sunt deschise suficient cat sa bata briza din toate partile – si suficient de inchise ca sa nu ni se uite vecinii in casa. Baia e afara, o curte cu tevi din care curge apa. Apa vine din niste butoaie imense, deschise, in care dimineata se imbaiaza ciorile, iar dupa-amiaza noi.

boa4

Doamna nu auzea prea bine, insa era imbracata grozav

E o caldura de cuptor, un august in aprilie, o leneveala si o moleseala de vacanta; berea e rece, fructa de mare e proaspata.

Cand imi fac baie in gradina, printre flori, iar apa curge firisor din teava care joaca rol de dus, ma usuc in timp ce ma spal si soarele se joaca pe pielea mea, pe prosop, pe frunzele florilor.

Seara se intorc din larg barcile de pescari, mari, cu o rama intr-o parte care le tine stabile. Am luat si noi o barca sa mergem pe rau, sa admiram pasari si pesti. Barcagiul adusese intr-o punga carne. Cand am ajuns intr-un punct anume, a inceput sa arunce in apa bucatele de carne pentru ulii. S-a starnit un iures ca in filmul lui Hitchock – vajj, vajj, se invarteau rapitoarele pe deasupra capului nostru. Vajjj, din zbor prindeau bucatile de carne. „Picture, now!” striga incantat barcagiul, ferindu-si capul la rastimpuri.

Cand sunt in Goa, mi se pare ca perfectiunea exista si ca se ascunde in lucrurile cele mai simple: o raza de soare, o supa de peste, zambetul unei batrane care ma invita sa cumpar de la taraba ei bratari pentru glezne si basmale colorate.

boa5

Intoarcerea barcilor (perfectiune)

boa3

Casuta in care locuim (perfectiune)