Cu Dragos despre sistemul de caste

Standard

Sistemul de caste e o porcarie, declara intr-o buna zi Dragos, in engleza lui aproximativa.

Eu fac genoflexiuni cu o minge medicinala in brate si curg apele pe mine. Poate am scos si limba de un cot; nu m-as mira.

Eu sunt brahmin, da? Dar sa nu crezi ca toti brahminii sunt la fel. Exista subcaste, care sunt mai puternice decat orice casta. Noi suntem din subcasta numita Kaushik.

– I-auzi, imi pica mie fisa, am si eu o colega Kaushik. Ti-o prezint, e din subcasta ta. Dar ea e din Mumbai?

– Da, subcastele nu tin neaparat de loc, ci de un stramos comun, poate ai citit Mahabharata.

– Am citit.

– Toate subcastele astea provin de la un razboinic care-a fost innobilat sau onorat de un rege. Bullshit, zice el scarbit.

– Da’ ce ti-a venit cu castele?

– Stii cand te-am intrebat daca in tara ta casatoriile sunt aranjate si mi-ai zis ca nu?

– Ihi.

– De atunci sunt foarte fericit ca exista locuri normale pe lume.

– Hai, ca tu vrei sa te insori. Ti-o prezint pe domnisoara Kaushik imediat, fii atent, o sun acum. Dar vezi ca e divortata; alta ciudatenie!

– Hahaha, rade Dragos, o femeie normala, s-ar putea chiar sa-mi placa, dar nu caut sa ma insor inca. Oricum, gagica mea e din alta casta si parintii mei n-au nicio problema cu asta. Suntem impreuna de trei ani, are rabdare cu mine, intelege ca vreau sa strang niste bani, sa ne incepem viata impreuna in cele mai bune conditii. Mie mama mi-a zis de mic: imprieteneste-te cu cine simti, insoara-te cand vrei si cu cine vrei. E viata ta; n-o sa ti-o dictam noi. Noi am facut cum se facea pe vremea noastra. Tu sa faci cum crezi si sa stii ca mereu poti conta pe noi.

– Dragos, zic, esti un norocos. Nu sunt multi tineri de varsta ta care sa se poata lauda cu asemenea parinti.

– Din pacate, mormaie el prost-dispus. Tot acest bullshit despre caste ne conduce viata; cei din casta ta te ajuta sa razbesti in viata, pe ei te bazezi sa-ti gasesti un job, uita-te la partidele politice – majoritatea sunt mono-casta sau maxim din primele doua caste, asa-zis superioare. Cati Shudra vezi la putere? Cati daliti? Doamne-fereste, cati de alta religie – musulmani sau crestini? Suntem dezgustatori. Vorbim de egalitate, dar insasi temelia societatii noastre e inegalitatea. De aceea ma bucur cand cunosc oameni ca tine, care-mi spun ca exista locuri pe lume unde egalitatea e norma…

Ahhh, ma gandesc, de unde sa incep? De la romanii crestin-ortodocsi? De la politicienii corupti? De la rata divorturilor? De la criza valorilor in societatea occidentala? Libertate, egalitate – sau acelasi bullshit peste tot, sub alte forme?

Tac.

Dragos isi ia seama:

– Uita-te la mine, zice el, cred ca in viata mea n-am vorbit asa de mult in engleza!!!

– Ai transpirat, nu? Mai ceva ca la genoflexiunile cu mingea medicinala! rad eu.

– Haida! Pauza e gata, nu ma mai tine de vorba.

Radem, eu trec la exercitiul urmator, care o fi fost el. Urmeaza o serie de icnete si gemete, muzica urla in boxe, Dragos numara in kannada: ondu, eradu, muru, nalaku, aidu, aru, ielu, ientu, ombatu, hathu, hannondu, hanneradu… Langa mine un tanar face un fel de antrenament de fotbalist, atat de corect si cu asa o viteza ca ma intreb daca corpul lui e facut din acelasi material ca al meu.

Dragos, se vede treaba, a ramas cu gandul la inegalitatile sociale, caci declara pe nepusa masa:

– Christina, am sa-ti spun ceva, sa stii de la mine: all the bullshit in this world is done by humans only!

4 responses »

Lasă un răspuns

