Google docs

Standard

Am descoperit google docs pentru orele mele de spaniola! Si google apps in general: slides, docs, google art project… sunt ideale pentru colaborare, schimb de idei, inspiratie.

Cateva proiecte pe care le-am facut cu copiii si mi-au placut:

– cu google art project – descrieri de tabouri preferate, portete pentru a exersa vocabularul legat de aspectul fizic si personalitate, imagini folosite ca prompt pentru compuneri sau prezentari orale. Colega mea de franceza a folosit muzeele de pe google cultural institute pentru a-i invata pe elevi orientarea in spatiu si indicatii gen la stanga, la dreapta

– cu google slides – in grupuri, fiecare grup avea un slide pe care si-au desenat si descris super-eroul / trebuia sa fie numai eroi cu puterea de a schimba lumea noastra intr-un loc mai bun; au aparut astfel: eroul care creste la loc padurile, femeia-barbat-curcubeu care schimba perceptia oamenilor fata de gender issues; femeia inteleapta care prin povestile ei le aminteste oamenilor ca sunt buni si merita o viata frumoasa etc. Le-a placut ca au putut sa comenteze in timp real slide-urile celorlalti si sa primeasca feedback pentru a-si dezvolta bine personajul-erou.

– cu google docs – in general le dau temele pe google docs si fie are fiecare docul lui si pot sa verific cand isi fac tema, sa le corectez etc, fie lucreaza toti pe acelasi shared doc si trebuie sa-si citeasca si sa-si comenteze reciproc lucrarile (peer editing) sau sa-si dea note (peer assessment). De curand am facut o chestie simpatica – invatam despre formate de texte si am ajuns la blog – nu i-am pus sa-si faca bloguri, ci toti au folosit acelasi google doc (un tabel cu celule) si si-au personalizat patratica lor din tabel. Pe blog aveau de postat un raspuns personal la niste articole pe care le-am citit despre evolutia moderna a basmelor – printese cu handicap si cum povestile reflecta problemele lumii moderne – sau nu trebuie? Intrebarea noastra de fapt este cat mai sunt de universale basmele? Ni se mai aplica acele lectii morale noua azi, in anul 2015? Exista o esenta umana care nu se schimba o data cu trecerea timpului sau acum ca avem apple watch suntem alte fapturi decat Hansel si Gretel?

E interesant la inceput cu google docs, pentru ca copiii primul lucru sar sa se prosteasca, sa-si mazgaleasca patratica unii altora etc. Dar curand se potolesc, se concentreaza, lucrurile curg, documentul e proiectat pe tabla si se vede cum se actualizeaza in timp real – eu pot sa corectez in timp ce ei scriu, se poate comenta, sterge, reveni, eu le las intrebari ca sa-si dezvolte ideile, ei isi scriu unii altora comentarii, pot lucra si acasa – la o adica ii dam print si-l prezentam in Assembly sau il punem la panou etc.

Mi-a fost greu la inceput pentru ca nu stiam nici eu prea bine cum sa umblu, dar ma invat si pe masura ce invat descopar noi posibilitati si copiii invata spaniola fara sa-si dea seama, crezand ca ne jucam de-a tehnologia.

As vrea sa stiu daca voi folositi google docs in vreun fel – cum? Alte produse google apps?

Un răspuns »

  1. Da, e fain google docs si unele chestii pe care le mentionezi nu le-am zarit si deci nici incercat (art project) si suna interesant. Eu folosesc google docs ca sa colaborez pe texte (boring adult work stuff) mai ales cand versiunile de word ale mai multora nu se pupa (ducand pana la blocarea wordului meu si disparitia totala a fisierului initial… foarte trista situatie :) ). De curand am intrat intr-un proiect de traducere care e manageriat cu trello (pe care ti-l recomand sa-l explorezi si apoi daca iti place sa-l folosesti la organizat proiecte cu copiii, ca e vizual si intuitiv mai ales pentru ei ca nativi digitali). Trello e organizat pe board-uri si carduri si pe ele se pot pune, printre altele, documente care de felul lor locuiesc in google drive, de ex.
    In legatura cu blogurile, ma gandeam ca poti sa faci un blog adevarat, dar nu public ci accesibil cu invitatie (numai pentru conturile copiilor si eventual ale parintilor si ale altor profesori) pe care copiii ar putea exersa blogaritul adevarat, ca sa zic asa, si in acelasi timp s-ar familiariza cu chestii de securitate (ce e accesibil si ce nu publicului si de ce) pe care se pot face si dezbateri (in spaniola daca sunt suficient de avansati).

Lasă un răspuns

