Intre noi, spaniolii

Standard

Cum ziceam, spaniola in viata mea a fost mereu intamplare fericita.

Nu erau locuri la portugheza in ’97, am intrat la spaniola.

N-am vrut sa ma las mai prejos ca Oana, am dat DELE superior in 2001, cand abia legam doua vorbe.

Am vrut sa mai am abonament RATB gratuit un an, am facut master la spaniola in 2002.

La Stonehill am primit juma de norma de spaniola in primul an, 2012.

In al doilea an, am devenit profa de spaniola – 2013.

Eu – absolventa intamplatoare de spaniola, cu un DELE intamplator in sertar, cu cateva luni petrecute in Spania si cativa ani on/off prin Madrid.

Eu – necarierista pana in maduva oaselor, purtata de curent cat cuprinde, azi profa printr-un liceu de stat, maine lucratoare in cercetarea de piata.

Eu – managera/ coordonatoare intamplatoare, un lider fara incredere in calitatea lui de lider,

La Mark Twain in primul an – training de TOK si Engleza limba A.

In al doilea an, engleza la DP, tot limba A.

La Stonehill in primul an – training de Spaniola DP si PYP; engleza A.

In al doilea an – spaniola B full time, PYP, MYP si DP.

Din profa de limba A, am devenit profa de limba B. O vreme mi-a fost greu s-o scot la capat. Mereu autodidacta, mereu in fata unui munte care trebuie urcat pas cu pas. Duse sunt orele de literatura, compunerile, comentariile. Elevii mei abia isi spun numele in spaniola. Alta metoda, alte asteptari, multa confuzie.

Eu – intamplator profa de spaniola, la training cu profi de spaniola, in Singapore. Trainer: un britanic!!! Abia ii intelegeam accentul in spaniola. In sala, cursantii, madrileni, andaluzi, catalani, un rus, un brazilian si eu.

Ah, mutrele spaniolilor cand zic: „Eres rumana?!”

Cred ca nu mai e pe lume niciun spaniol care sa nu fi intalnit in viata lui romani vorbitori de limba lui Cervantes si Unamuno.

„Asa de repede invatati voi, romanii, spaniola, e culmea. Si prindeti si accentul, si tot.”

„In Anglia am lucrat la un institut de limbi straine, mai era o profa de spaniola acolo, tot romanca.”

„A, mai stiu o tipa romanca, preda spaniola la mine la scoala. Ce e cu voi si cu spaniola?”

Azi s-a lasat cu intalnire cu profii de spaniola din Bangalore. Trei madrilene, un murcian, un andaluz, o catalana, o columbiana, o venezueleana, o indianca. Si eu.

Una din madrilene a intarziat. Apare, efervescenta, ciufulita, se scuza. Are cel mai splendid accent, direct din exercitiile de listening pe care le fac cu elevii mei. Sunt fascinata. Si-atunci primesc cel mai frumos compliment de la columbianca de langa mine:

– I-auzi, Christina, asta cred ca e din Spania, ca vorbeste ca tine!

Lasă un răspuns

