First world problems

Standard

In India prizele au buton de on/off. Menajera a apasat din greseala butonul de OFF joi, cand a facut curat. Frigiderul a facut puf si s-a oprit. Lumina s-a stins, congelatorul s-a decongelat, mancarea s-a stricat, eu habar n-aveam.

Miercurea trecuta mi s-a ars fierbatorul de apa. Pac! scurtcircuit si am ramas in bezna. Turna cu galeata – muson, deh. A venit electricianul dupa un numar lung de minute, ore. A fost serios si metodic si imediat a dibuit problema.Madam, fierbatorul asta sa nu-l mai folositi, ca de la el vi se trage. Priviti! Fierbatorul ON, pac, cad sigurantele. Fierbator OFF, totul merge struna. Am pus fierbatorul de apa pe lista de cumparaturi, deci.

Joi am ajuns tarziu acasa. Vineri am avut invitati la ceai. Deschid frigiderul sa iau lapte – in frigider, intuneric. O, Doamne! m-am gandit. Mi s-a ars si frigiderul. Am procedat insa metodic, cum invatasem de la electrician, si am vazut ca era doar scos din priza. Putea de-ti muta nasul o salata de vinete – opera mea culinara recenta. Si, tristete, se stricase carnea de pui din congelator, sunca pe care dadusem o gramada de bani si un rest de cascaval. Si laptele.

Pe masura ce le scoteam, miroseam si aruncam, nervii mei cresteau! De pe urma menajerei am avut trei ani de curatenie, dar si pagube: vase si pahare sparte, suvenirase de-mi mai luasem eu de ici de colo rupte sau scapate pe jos si ciobite, galeria rupta la perdea, perete cazut unde l-a pocnit cu scaunul, bluze gaurite (dupa care i-am zis sa nu le mai spele). Are un obicei sa ascunda intr-un sertar chestiile pe care le rupe sau sparge. Am vorbit cu ea despre asta, dar niciodata nu i-am cerut bani, fiindca nici ea nu are. Acum ma gandeam, ce sa-i fac? Am aruncat carne de valoarea salariului ei pe o luna, fiindca asa e aici: carnea e considerata de lux, iar mezelurile, putine. vin congelate din tarile lumii unde se gaseste carne pe toate drumurile.

Am facut poze frigiderului ca sa pot vorbi maine cu barbatul ei, sa-i spun sa-i transmita sa fie mai atenta.

Lasă un răspuns

