India se termina

Standard

Trebuia sa corectez lucrari, dar in schimb am fost cu Zeenat si Attiya la masa, apoi la evaluat masina, apoi la cumparaturi, apoi la cafea. Soarele ardea, asfaltul pripea, pomii erau in floare. La umbra, se ascunsesera vanzatori de mango, de inghetata. Era o atmosfera de duminica bucuresteana: masini putine spre deloc, lene in aer, caldura mare. M-am bucurat ca am preferat relatiile umane eseurilor TOK. Timpul se face, deodata, extrem de scurt.

Ma uit in jur si imi vad casa cu ochii de plecare. Ce dau, ce iau, ce vine in valiza, ce merge in shipping. Plec peste fix doua luni. Cu 30 kg. Dupa 42 de luni si 3 saptamani de locuit in India.

India, m-ai coplesit, cucerit, naucit, zapacit. Cu oamenii tai care se aseamana cu fundalul, cu pamantul tau rosu, cu ricsele, cu copacii mereu in floare, cu traficul haotic si zgomotos, cu combinatiile tipatoare de culori, cu mancarea iute, cu criza de apa, cu diversitatea de religii si credinte, cu femeile care se marita cu copaci, cu poliglosia ta, cu traitul la bloc de fitze, cu nivelul de imbecilitate, cu nivelul de inteligenta, cu Kashmir si Kanyakumari.

India, cand voi pleca va fi ca si cand n-ai existat, ca si cand n-ai exista, ca si cand am visat sau am citit intr-o carte.

Fiindca asa e mereu.

Dar, India, de-acum esti tara mea, unde am neamuri, la nunta carora voi veni. Esti tara mea din care mi-a ramas sa vad locuri: Varanasi, Rajahstan, Punjab, Gujarat, Dharamsala, Konark si Khajuraho, Gokarna. Si chiar Kanyakumari si Kashmir.

India, o sa te modernizezi, o sa te radicalizezi, o sa fii prost condusa de un imbecil plin de el, apoi o sa scapi si de asta si poate o sa se destepte si cetatenii tai si poate o sa domneasca pacea si poate n-o sa mai refuzi progresul de teama de a nu-ti pierde identitatea… toti ne-o pierdem.

India, ai sa fii si fara mine si asta ma intristeaza tare.

Fiindca niciodata nu ai fost pentru mine si nu stiu cat eu pentru tine.

Iti multumesc ca m-ai primit, ca mi te-ai dezvaluit, ca te-am iubit.

De-acum esti putin si India mea.

7 responses »

  1. Ce frumos… Ma intristeaza chiar si pe mine faptul ca pleci din India. Care e urmatoarea destinatie dupa ce vii acasa? Ca sa stiu despre ce tara sa astept postarile tale :)

  2. si maine e o zi! iar maine o alta tara te va adopta si tu o vei adopta pe ea. fie ea si tara ta. alte nostalgii, alte bucurii, alte suferinte… in cee din urma, singuratatea este conditia esentiala a omului. totuol e sa-si umple singuratatea frumos, asa cum o faci tu. mult succes in continuare. si maine e o zi…

  3. Ce frumos adio! Ti-am urmarit toata aventura in India, inca de dinainte de a pleca, chiar daca n-am comentat niciodata pe blog. Abia astept sa incepi in Istanbul, presimt povesti colorate si intresante si de-acolo, e un loc in care-mi doresc tare tare sa ajung.

Lasă un răspuns

