Prieteni si angoase

Standard

(pagini de jurnal)

2012

Mi-am făcut prieteni, dar relații circumstanțiale. M-aș sfii să-i sun pe oricare dacă mi se face rău în miezul nopții.

Frumoase povești cu Zeenat în bus despre Islam, ea e musulmană, dar ce simplă și inteligentă și deschisă la minte! Era cât pe aci să facem și o oră de hindi, cu ea și Ben, dar ne-am dat seama că chiuleam de la ședința de departament… mi-a fost rușine de sărmanul nostru sef de departament, care e prea blând uneori. Însă cred că ne vom găsi o oră liberă când să facem hindi. Ar fi așa frumos.

Azi m-au recunoscut la Millers doi tipi de la concertul reggae de acum 2 sapt. Tu esti cristina din Romania? La dracu, si voi? Unuia ii tineam minte fata, celuilalt nu. Erau semi-beti, dar mi s-au parut overall ok. Am fost mandra de mine ca am vorbit cu straini. Cu barbati straini. Nu m-au mancat, nu mi-au furat cerceii. Dimpotriva, au fost foarte simpatici.

In vacanta de vara mi s-a părut Bucureștiul frumos, ordonat, curat, larg, luminos. Nu m-a mai deranjat praful care-l distingea neplăcut de celălalt Paris. Am umblat pe străzi fără țintă, cu ochii mai mult la case decât la oameni și mi-am revăzut cu bucurie prietenii.

Am înțeles reacțiile Melissei când abia ajunsese în România, ca și pe ale Stelei când revenise din Kenya.

La plecare, tata mi-a recitat o poezie din care am înțeles că numai oamenii fără căpătâi umblă de nebuni prin lume, așa, ca mine.

2013

[La Mussoorie]

Poate am nevoie de o cafeluță cu Livia. Cu siguranță am nevoie de ea. Poate am nevoie de un popas în bucătărie la Meli, de o masă gătită de Mih, de energia și ideile trăznite ale Inei, de blândețea Oanei, de prietenii mei de acasă. Poate m-aș simți mai bine dacă din când în când mi s-ar traduce, dar știu sentimentul ăla că limba ta e atât de a ta încât o înțelege oricine fără traducere! De aceea se uită la mine înainte de a izbucni în hohote de râs, de parcă mi-ar zice „poanta asta e genială, toți râdem la ea, clar te-ai prins”. Uneori râd de râsul lor, alteori aproape că mă înfurii, sau stau indiferentă ca o statuie. Pentru că, realmente, nu înțeleg mare lucru în hindi. Chiar nu. E greu de crezut, dar nu. Uneori nici nu-mi dau seama că vorbesc.

– A zis mama asta și asta.

– Când?

– Mai înainte, n-ai auzit că vorbea de la bucătărie cu mine?

De unde să știu că nu vorbea la telefon, singură, cu pisica sau cu papagalii? Ca să știi trebuie să înțelegi.

Nu am prieteni. Dupa o vreme ma plictisesc de absolut toti oamenii. Nu semanam la fire, la gusturi, la felul in care intelegem lumea, la limba  pe care o vorbim. Nu am reusit decat cu Zeenat sa transcend limba si sa exprim sufletul. Am plimbat americani anul trecut cu care ma vad si acum in termeni colegiali, bem impreuna, dar nu ne leaga nimic.

2014

Nu pot sa-mi fac prieteni. nu ma simt conectata cu oamenii de anul asta. am ramas cu Zeenat, Fanny si Catherine. Poate Elizabeth?

2015

Grup de meditatie cu Lia, Liz, Carrie, Kerstin, Kay. Grup de prietenie. Frumos cum ne aduc impreuna unele lucruri, desi normal poate nu petrecem timp impreuna, dar suntem in acelasi spirit cumva, sau ne dorim sa fim.

Mai e foarte puțin până voi fi iar în România. Locul unde am prieteni. Locul unde lumea e transparentă.

2016

– Stiu ca o sa vi se para o prostie, dar imi promiteti?

– Ni se pare o prostie, radem noi, pentru ca stim ce vrea sa spuna.

– Peste maxim 3 ani musai sa stam iarasi toti la o masa, sa ciocnim un pahar, sa ne bucuram ca e frumos sa fii calator prin lume si lumea e larga si frumoasa, iar prietenii te asteapta cand nu te astepti.

Nu prea are sens ce zice el, a baut deja primul whiskey, dar fara bautura probabil ca nici nu ar avea curajul sa zica ce vrea sa zica.

In patru saptamani vom pleca: eu la Istanbul, el cu nevasta-sa in China iar Carrie, cea de-a patra persoana de la masa, in California.

Prietenii nostri, asa-zisi Thursday Night Club, raman in India cel putin inca un an; vor coexista in acelasi spatiu bangalorez, vor putea iesi la bere impreuna. Ii invidiem si nu prea. Ne invidiaza si nu prea. Simtim ca drumurile ni se despart deja.

Lasă un răspuns

