Cehennem (Inferno), 2016 -spoiler alert!

Standard

A venit pe marile ecrane „Inferno”, cu Tom Hanks. Cum in martie am citit cartea in drum spre Dubai, iar ieri am vizitat Yerebatan Sarayı, adica the Sunken Palace, eram 100% pregatita sa vad acest film.

Spre vesnica lor cinste, turcii subtitreaza, nu dubleaza, ceea ce e ideal. Poti sa urmaresti filmul, dar si sa furi putina turca din subtitrari, daca ai chef. Eu asa am facut si tare m-am bucurat!

La casa de bilete m-a intampinat o tanara draguta:

Eu: Bir bilet lütfen … Cehennem.
Ea: You vant bilet Infaaarno?
Eu: Evet!
Ea: Nice Turkish!
Eu: Nice English!

Am platit 20 de lire si am inteles chiar si numarul locului, dokuz adica 9.

Inferno” urmareste cartea si Tom Hanks e mult mai obosit decat in „Codul lui Da Vinci” si pe alocuri destul de neconvingator. Fata (Felicity Jones)nu mi s-a parut a avea nicio scanteie si personajul ei e cam neconvingator. Nu am stiut ca asasina platita Vayentha e jucata de o romanca, actrita Ana Ularu. In carte mi-a placut de Vayentha si am inteles ce-o mana pe ea in lupta, dar in film multe detalii s-au pierdut.

De bine: superbe cadre cu Florenta, Venetia si Istanbulul de sus; multe conexiuni turistice, de parca Dan Brown si-ar gandi cartile in acest scop. Dealtfel in Istanbul se vinde „turul Inferno” prin locurile pe unde se plimba personajele din film, la fel cum in Londra am facut turul Codul lui Da Vinci.

Mi s-a parut enervant si dragut ca si turcii baga pauza la mijlocul filmului, la fel ca indienii. O explicatie pe net era ca au nevoie sa fumeze, sau au nevoie la baie. Explicatia mea tine de de deficitul lor cronic de atentie: nu se pot concentra pe o singura chestie atata vreme. Dar e posibil sa vina si din vremea cand n-aveau timp de pierdut cu distractia si trebuia sa dea de mancare la animale, culce copiii etc. Oricum, un film ia cam 3 ore, asta fiindca e Hollywood. Daca era Bollywood, lua 4 ore.

Daca sa va duceti la Inferno? Numai daca sunteti cei mai mari fani in viata ai lui Dan Brown, sau ai Florentei sau ai Istanbului.

*SPOILER ALERT*

Ah, la cinema a fost draguta reactia salii cand Tom Hanks a anuntat: „We are in the wrong city. We should be in Istanbul.” Sala a izbucnit in chiote pur si simplu, mi s-a parut dragut.

Cehennem inseamna iad si-am mai invatat cateva cuvinte. Ma mai duc la film.

Lasă un răspuns

