Zapada

Standard

 

A nins si am vazut zapada pentru prima oara in 5 ani.

Zapada… ce mare scofala, ziceam. Alba, uda, produce alergie. Nu mi-e dor de ea.

Si totusi, in zilele dinainte de Craciun si Anul Nou, cand toata lumea parea a fi in vacanta si numai noi munceam voios zi de zi la scoala, visam la zapada. Un fulg sa cada si ne da liber, sopteau zvonurile. Dar ploaia maruntica de toamna care ne murase pana la os nu se lasa transformata in zapada.

Au trecut zilele, festive si normale, copiii si-au terminat examenele si noi ne-am adunat ultimele ramasite de energie sa punem note, sa fim inca vii si vioi, sa inspiram, sa motivam – sa facem, adica, ce fac profesorii buni. In doua saptamani vine si vacanta inter-semestriala. Se aduna teze, note, lucrari, teme. Copiii incep sa lipseasca, stiind ca si-au rezolvat media sau manati de pasiunea sporturilor de iarna care, na, se pot face doar iarna.

Primul fulg a cazut sambata si pana duminica aveam 40 cm de zapada. De unde pozam de la geam masa care se acoperea de substanta alba si rece, brusc mi-am amintit cum e sa fii in mijlocul ei. Am iesit sa pozeze copacii acoperiti de nea, numai ca sa aflu ca bateria litiu-ion a telefonului nu rezista la temperaturi sub zero grade.

Duminica seara eram toti agatati de TV: oare va declara valiul zi libera luni? Daaaaaaa!

Luni seara visam ca ne da si marti. Daaa!

Azi deja nu mai ningea si incepuse marea topeala, dar totusi ne-a dat si miercuri. Intre timp m-am batut cu bulgari, mi-am luat cizme de zapada, am facut alergie si am luat Xyzal, am invatat sa tin telefonul la caldura ca sa fac totusi poze si am si muncit, in ritmul meu, in scoala perfect pustie.

Maine ne vom aventura in oras, sa vedem Istanbulul sub zapada. Ni se zice ca e prima data in 10 ani ca au asa ninsori. Evident ca a fost haos pe sosele si pe aeroporturi, cu sute de zboruri anulate si bagaje plimbate aiurea prin toata lumea; oameni frustrati si cheltuieli neprevazute. Totusi strazile au fost deszapezite si s-a aruncat sare in cantitati imense. Temperaturile vor creste, asa ca nu sunt sanse de polei.

Azi mi-am dat seama ca minteam cand am zis ca nu imi place zapada. E uda si alba si provoaca alergie. Dar dupa ce te imbraci si incalti bine (ca sa ramai uscata) si iti iei un Xyzal, zapada e doar alba si frumoasa si provoaca bucurie.

img_8356

 

 

3 răspunsuri »

Lasă un răspuns

