Targul de ciocolata

Standard

Colegele mele vorbeau cu entuziasm despre acest targ, asa ca am platit taxa de 40 lire ca sa merg. Se tinea in gara Sirkeci, gara trenului Orient Express, iar standul cu cafea Mehmet Efendi era chiar in vagoanele unui tren tras la peron.

Am ajuns duminica dimineata, dar inainte sa ajungem noi la targ ajunsesera la noi vestile ca e un mare fas, asa ca ne duceam cu speranta, dar si cu teama ca vom fi dezamagite.

Intr-adevar: standuri slabute, produse de calitate medie, „ciocolata de supermarket”, nimic care sa tradeze vreo arta a ciocolatei sau ceva peste nivelul „imi desfac o ciocolata, o mananc, e dulce”. Multe standuri vindeau de altele; produse handmade sau cine stie ce magneti si portofele la suprapret. La un moment dat am observat un stand mai frumos, unde am gasit si ceva chocolate art si anume niste tablouri celebre reproduse din ciocolata, alaturi de monumente si alte obiecte. In sala de asteptare, niste doamne plictisite dadeau baloane la copii.

Vai, a zis colega mea, imi vine sa cer banii inapoi.

I-am facut o poza langa afisul evenimentului, toata dezamagita. A postat poza pe instagram, unde a scris: „vreau banii inapoi. Ma puteti contacta la adresa asta.” In juma’ de ora o sunase unul dintre organizatori. A acceptat sa bea o cafea cu ei, in timp si eu si colega cealalta cascam gura la covorul de lalele din fata muzeului Sf. Sofia.

– Targul asta nu are nimic „wow!”, a zis ea. E o mare teapa. Dau o gramada de bani sa mananc o ciocolata pe care o iau cu 3 lire din supermarket. In afara de tablourile alea, nu e nimic artizanal sau artistic, sau luxos, sau care sa merite ca aceasta piata sezoniera deschisa pe un peron de gara sa se numeasca „Targ international”.

Organizatorii i-au povestit ca au avut o discutie cu privire la elementul wow, si ca au avut si ceva probleme cu gasirea unor expozanti adecvati, deoarece cam asta e oferta in Istanbul la ora actuala. A fost o discutie frumoasa, in urma careia colega a primit inapoi si banii nostri (desi noi nici macar nu eram acolo!) si a fost rugata sa participe ca „advisor” la editia de anul viitor.

Am plecat de la targ cu un gust … dulce, ca doar era targ de ciocolata!

Lasă un răspuns

