Kyınalıada

Standard

A venit vara si cu ea excursiile in Insulele Printilor, din Marea Marmara. Prima pe lista, si prima si in ordinea in care te duce vaporasul luat de la debarcaderul Kadıköy este Kyınalıada.

Cand am ajuns acolo mi-am dat seama ca e singura insula unde mai fusesem! In excursia mea din 2014 am ajuns si in insule, la plaja. Insula asta, spre deosebire de altele, are o gramada de plaja si e bine amenajata, desi nu e cu nisip, ci cu niste pietre colturoase care necesita purtarea unor papuci de plastic speciali.

De data asta insa nu am stat la plaja, ci am explorat insula la pas, urcand pana in virful dealului, unde am gasit o manastire pustie si o femeie care vindea apa. Vederea din orice punct al dealului e superba, iar insula e cam cum mi-ar placea mie sa locuiesc: suficient de aproape de Istanbul ca sa il admir, dar destul de departe ca sa nu am de-a face cu haosul lui.

In insula vremea trecea incet si tihnit. Bunicii locali isi incercau scuterele cu 3 roti, sau stateau la ceai sub copaci. Cativa turisti ocupasera sezlongurile de pe plaja, inca nevenindu-le sa creada ca e vara, in sfarsit. Pe ulite am vazut multe pisici, barbati care maturau, reparau masini hodorogite sau barci, sau taiau lemne si femei care intindeau rufe. Copiii faceau intreceri la vale pe biciclete.

Mai e luna trandafirilor in Istanbul, asa ca insula era plina de culoare si parfum.

Cele 5-6 ore au trecut ca una. Din cand in cand e minunat sa poposesti intr-un astfel de loc, „unde nu se intampla nimic”.

2 răspunsuri »

  1. Este frumos în Turcia, sper să ajung și eu cândva. Aș poza toate pisicile, dar cel mai mult visez la următoarea scenă: un bătrân și un motan (bătrân) care stau împreună, fiecare pe scăunelul lui, la un ceai :))

Lasă un răspuns

