O poza pe zi/ 9/ Cat de tare vorbim

Standard

Am văzut la o colegă învățătoare acest ceas care le spune copiilor cât de tare să vorbească, în funcție de activitatea în care sunt implicați. Nu mereu copiii trebuie să tacă și să asculte, dar nici nu trebuie mereu să țipe în clasă de parcă ar fi pe terenul de fotbal. Să-i înveți pe copiii mici să-și moduleze vocea se poate încă de foarte devreme și e un lucru pe care ei îl învață mai ales prin puterea exemplului (uneori e greu să nu țipi mai tare ca ei, dar ei din asta învață doar că nu trebuie să-i asculte decât pe cei care țipă cel mai tare, de pildă).

În acest ceas avem trei sferturi și e deschis la ”partner voices”, adică activități pe perechi. Colegii nu au nevoie să te audă atunci când tu te consulți doar cu colegul de lângă tine: rezolvați o problemă împreună, citiți o carte, lucrați la un dialog sau proiect, etc.

În celelalte cadrane avem:

  • Speaking voices – vocea mai tare și încrezătoare cu care faci o prezentare în fața clasei
  • Silent voices – voci șoptite, atunci când e o oră de lectură sau avem nevoie de concentrare ca să rezolvăm o problemă și ție ți se termină brusc mina de la pix.

IMG_1232

Colega mea mi-a spus ca îl folosește și că, într-adevăr, pe copii îi ajută. De asemenea, dacă cineva se trezește să strige tare ”Băă, care aveți o mină de zero-cinci?” i se răspunde în șoaptă.

Colega mea l-a primit de la școală și nu am reușit încă să ne dăm seama de unde se poate cumpăra, dar e o chestie drăguță pentru clasele de copii mici – aș zice până în 10 ani.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s