Cautam tineri entuziasti

Standard

Nu-mi plac anunturile de joburi unde se cauta tineri. De ce trebuie sa fie neaparat tineri? Si ce inseamna aia tineri cu 10 ani de experienta? Bine, exagerez, asa ceva inca n-am vazut. Dar ma intreb: joburile astea de apar pe site-urile bine cunoscute (ca-s doar doua alea care conteaza, din pacate), deci joburile alea zic, sunt numai pentru tineri? De-aia toti se lauda cu „echipa tanara” „mediu de lucru tanar” etc? De-aia se cauta entry level sau 3-4 ani de experienta, in cea mai mare parte?

E bine sau e rau sa cauti tineri? In alte tari s-ar considera discriminare, cred.  Si mai cred ca asta cu tinerii a inceput sa fie scoasa in evidenta pentru ca respectivii angajatori sa se diferentieze de firmele fosila de pe timpuri, unde domnesc diverse eterne „doamne Nutzi” (teoria lui Gheorghe cum ca in orice institutie ai suna, vei da de o doamna Nutzi). In cazul asta, ministerele sau Parlamentul nu prea se pot lauda cu un mediu de lucru tanar!

P.S. Noi da, si avem si o doamna Nutzi foarte simpatica! :-)

P.S. 2 Nu stiu ce-am vrut sa zic cu postul asta; scriu anunturi de recrutare, ceea ce mereu ma face s-o iau razna.

P.S. 3 Cum trebuie sa fie un anunt de angajare ca sa va atraga atentia, sa dati click, sa lasati CV?

6 răspunsuri »

  1. Pai da, pentru ca zecile de mii de absolventi care ies in fiecare an pe portile facultatilor sa-si gaseasca un loc de munca, nu? It’s a good thing, right? ;)

    In plus, cei care nu mai sunt tineri ori nu sunt calificati pentru serviciile care se cauta acum, fiindca au lucrat inainte de ’89 in diverse domenii care nu mai exista si, deh, sunt prea batrani pentru a se recalifica, ori sunt deja in posturi de middle-to-higher management, nivel la care nu se mai folosesc anunturi online de tipul asta pentru recrutare.

  2. deci…

    Cautam derulatori de casete cu doctor alban.
    Cautam vanzatori de lebenitza care sa nu fure lebenitzele

    eh…glumeam…

    de obicei, cand am dat CV pt un anunt inteligent si plin de umor de tipu „al nostru esti, bulane!” sau ” trimite Cv, noi avem grija sa te lom pe sus” si alte chestii originale, nu a iesit nimica. jobu meu mi l-am gasit printr-un anuntz normal unde stiam ca nu conteaza experienta (ca nu prea aveam) ci capacitatile si cel mai important, limbile straine.

  3. Mai este un motiv pentru care unii angajatori/sefi cauta tineri: tinerii, fara prea multa experienta, nefiind stapani pe meseria lor, fac tot ce li se spune, fara a comenta „in front”. „Batranii”, avand „meseria bratara de aur”, au curajul sa contrazica sefii si sa le dea si explicatii…
    Acest lucru deranjeaza pe sefi/angajatori, preferand „furnicute” muncitoare si ne-comentatoare.

  4. de acord cu rast plus argumentul salariului mai mic si al faptului ca poti forma/modela omul tanar dupa cum ai chef. eu as trimite CV la un anunt care imi zice ceva de genul „vrem sa ne simtim bine impreuna, sa livram calitate, sa luam bani ok si eventual sa mai mergem si la o bere apres :)”

  5. @ mastic: lies are always fresh because they are recycled :d
    @ alex: de acord cu tine, as usual :))
    @ andre: mda, io singura data cand m-am angajat in urma unui anunt (din ziar) era, intr-adevar unul super clasic si plictisitor; da’ imi spunea ce voiam sa stiu: cauta profi de engleza, ofera conditii de munca decente si plata ok.
    @ rast: unele multinationale au chiar o politica clara sa nu angajeze decat tineri pe care sa si-i formeze… ai dreptate. ma intrebam si eu retoric, de ce tineri, de ce entuziasti, de ce mediu de lucru creativ si inovator… si daca te uiti mai atent, peste tot aceleasi furnicutze isi poarta paiul din zori si pana in seara. Uneori fara sa priceapa de ce o fac.
    @ runbaby: cand gasesti anuntul ala, da un fwd, plsss ;;)

Lasă un comentariu