La restaurantul chinezesc

Standard

La restaurantul chinezesc din Piata Amzei (Dragonul ceva) se mananca foarte scump. Stiam asta deja, dar am trecut adesea pe langa el si azi, fiind cu salariul in buzunar, m-am hotarat sa si intru. E o casa veche, frumoasa, careia nu i se potriveste nicicum aerul chinezesc al stampelor de pe pereti. Cred ca patronii si-au dat si ei seama de asta si de aceea n-au facut abuz de lampioane si Buddha decorativi.

La parter erau doar doua mese ocupate de turisti straini. Vorbeau engleza. La etaj nu era nimeni.

Preturile, mari. Un expresso lung cu lapte 12 lei. Orezul, o portie foarte mica, intre 6 si 14 lei. Felurile de mancare, de la 25 de lei in sus. Nota de plata pentru doua persoane s-a ridicat la 120 lei. Am mancat porc cu urechi de lemn, pui cu praz, doua portii de orez si-am baut doua ape minerale Dorna si o cafea. N-am mancat, desi am comandat si-am si platit-o, varza murata Kimchi, o specialitate coreana de care Livia stia din serialul M.A.S.H. Mirosea a picioare si avea gust de peste, usor picant. Prin ea am dibuit noi niste ceapa verde si ceva boia iute. „Mananca lumea, sa stiti,” ne-a zis chelnerita. „Mai ales coreenii si chinezii mananca, dar si romanii cateodata. In Coreea e foarte apreciata si noi de acolo o aducem. E specialitatea lor.”

Data viitoare ma duc la mine, la casa Pache. E la fel de chinezesc si preturile sunt mult mai de cartier.

P.S. Mancarea n-a fost rea, dar foarte unsuroasa. Mi-a amintit de chinezescul Beijing, la fel de scump si fitos unde ne faceam veacul cand lucram in Bd. Unirii. Si muzica era tot aia cunoscuta: hituri chinezesti picurate suav pe pian si variante instrumentale de cantece celebre, gen Love Story si Con te partiro.

4 răspunsuri »

  1. O surpriza placuta de cand am venit in Madrid este chiar mancarea chinezeasca. Spre deosebire de la noi, unde e mult prea uleioasa si prajita pentru gustul meu, aici este delicioasa! Am incercat cel putin 10 feluri pana acum, de la pachetele de primavara pana la rata pekin si creveti in sos dulce-acrisor si totul a fost de-mi venea sa ma ling pe degete!

    Pe de alta parte, mi-e dor de Nasser, unde mancam cel mai bun tabuleh din Bucuresti. Iar baclava mai buna ca acolo, nici gand! Aici, genul asta de desert se face cu zahar in loc de miere. O sa initiez insa o cautare extensiva. E imposibil sa nu gasesc un restaurant libanez bun aici!

    Te pup, Smilla!

  2. Si eu te pup si pupa si Madridul din partea mea :)
    Sa stii ca si eu acolo am mancat numai mancare chinezeasca super buna. Daca mai exista restaurantul din pasajul de sub Plaza de Castilla, ti-l recomand. Iar eu o sa merg la Nasser, de care nu stiam si-ti multumesc ca mi-ai zis :)

  3. exista un alt pasaj in afara de metrou sub Plaza de Castilla? had no idea. vezi ca la Nasser, locul nu e deloc impresionant, insa mancare este foarte buna. si mai ales desertul! baclava si sarailie – delicioase!

  4. da, se intra prin parcul ala de la statuia cu don quijote si sancho… si acum imi dau seama ca am gresit, vorbesc de plaza de españa!! :)

    am retinut despre nasser, abia astept sa ajung!

Lasă un răspuns

