Yrsa Sigurdardottir

Standard

Din seria „nordicilor care scriu carti politiste” l-am citit pe Stieg Larsson si, acum, pe Yrsa din titlu. Cartea „Suflete damnate” a aparut cu „Gazeta sporturilor”, asadar la un pret mult sub cei 45 de lei afisati pe coperta altor carti de aceeasi autoare. Povestea a fost amuzanta, lectura mi-a luat cam trei ore, deznodamantul a fost suficient de surprinzator ca sa nu ma plictisesc, atmosfera islandeza cu personaje de saga, mituri si stafii e foarte naturala. Mi s-a parut interesant sa aflu ca islandezii isi iau ca nume de familie prenumele tatalui, urmat de terminatia „son” pentru fii si „dottir” pentru fiice.

Imi place numele asta, Yrsa. Ma duce cu gandul la ursii polari.

3 responses »

  1. eu sunt fan Yrsa, iar Sflete damnate face parte dintr-o trilogie ( Ultimul ritual, Sflete damnate si Cenusa si pulbere) Mie mi-au placut foarte mult, cel putin ultima :)
    Consider ca „gazeta” a facut un lucru foarte bun cu „Seria neagra” am descoperit niste carti care chiar mi-au placut. Nu am stiut ca nordicii au o literatura politista atat de atragatoare :)

  2. @ Ina – au facut un lucru bun, in primul rand pentru ca le-au publicat la un pret accesibil. Am mai citit intre timp o nordica, Liza Marklund. Am sa caut si restul trilogiei de care zici.

    @Vio – ti-o imprumut, daca vrei s-o citesti.

Lasă un răspuns

