21 – „winner, winner, chicken dinner”

Standard

Pe imdb s-a spus totul despre el: slick camera work, snappy dialogue, based on a true story, faithful to the book, story twists and turns, big budget & great acting. Kevin Spacey e Mickey, proful-antrenor de echipa castigatoare (o echipa de gambleri, care castiga la „21” conform unor calcule super rapide), fost  mare gambler. Totul merge ca pe roate pana cand jucatorul principal (Ben Campbell) o ia razna si pierde in loc sa castige. Succesul l-a imbatat si l-a facut sa se creada imbatabil, dar nu e chiar asa. Pana la urma proful tot prof ramane si te arde la nota :-)))

Nu m-am plictisit nici o secunda, ceea ce nu mi s-a mai intamplat demult (cam de la Doctor House incoace). Nu numai ca nu m-am plictisit, dar imi muscam buza si-mi batea inima de emotie pentru bietul Ben. De cateva ori m-am gandit „imi place enorm filmul asta!!” Si nu e de mirare, avand in vedere ca m-am dus cu asteptari sub zero, dintr-o pura (si fericita) intamplare. Iar finalul face deliciul intregului film. Needless to say: I wanna own it!

Am ajuns la cinema Europa dupa o plimbare pe jos de la Universitate. Era cam frig, dar ce naiba, trebuie sa ne mai si miscam (zice vocea care-mi da porunci in cap). Pe Batistei am cascat gura la case – unele par din ce in ce mai darapanate, s-au inchis magazine si se vede un aer de criza prin tot centrul. Pe la Institutul Cervantes am stat sa citesc informatiile de la avizier. Am vazut o casa care avea in geam cutii de bomboane Merci, in chip de perdea. Un om care mi-a iesit brusc in cale mi-a inspirat si un one sentence story: De-abia cand mi-a sarit un om in fata de nicaieri mi-am dat seama ca in peretele galben si scorojit era o usa. Trec pe strada aia de 10 ani. M-am gandit la biserici, Inviere, ce facem in vacanta de Paste. Am vazut case daramate si in curs de daramare, case de vanzare, de inchiriat, de reparat, de renovat. Si-am ajuns in Calea Mosilor fix cand semaforul se punea pe rosu. Ca sa nu stau la stop, am luat-o agale pe jos, inspre cinema Europa. Afisul cu 21 din vitrina nu mi-a zis nimic, dar cand m-am uitat la ora am vazut ca filmul statea sa inceapa. Ce-am de pierdut daca intru? Biletul e 6 lei, sala e ok, daca nu-mi place – ies. N-am mai fost la cinema de multa vreme si chiar imi place senzatia (nu si mirosul) din sala de la Europa.

Zis si facut, deschid usa si intru in hol. Imediat ma interpeleaza doamna de la bilete: „Dumneavoastra? Cumparati?” „Da, de ce?” „Gata, avem 4 persoane, dam drumul la film!” Atunci am vazut ca aveau la ghiseu o hartie pe care scria „filmul ruleaza doar daca sunt minim 4 spectatori in sala”. Foarte tare! Fetele din fata mea se rugau sa mai apara cineva, asa ca am jucat in rol de salvator azi :-))

In film apare un baiat frumos – chiar eroul nostru, Ben, naratorul si personajul principal. Pe tipul care-l joaca il cheama Jim Sturgess si mi-a placut bretonul lui in ochi si privirea care avea mereu o sclipire vesela. I se potrivea rolul de Ivy League boy, care-si face veacul pe bicicleta si doarme intr-o camera de camin. De pe imdb am aflat insa ca Jim e englez si ca a facut exercitii de dictie ca sa vorbeasca cu accent american in 21. See a pattern here? :)))

Mai voiam sa spun ceva, dar mi-e somn si am uitat ce.

Vreau sa vedeti 21, sa va PLACA si sa-mi comentati despre el!

P.S. Azi am vazut Mary Poppins cu clasa a 5-a. Nu prea le-a placut. Feedback: e un film cu oameni vechi, oamenii nu se mai imbraca asa, oamenii nu canta cand vorbesc intre ei, cum de stie toata lumea sa cante cu Mary, mai bine il faceau desene animate, Jane si Michael sunt urati si nu arata ca niste copii normali.

Cred ca vremea lui Mary-cea-minunata, care a incantat generatii intregi, a apus. Deja e prea departe ca sa mai fie perceputa ca reala. A ajuns la fel de true-to-life ca un desen animat.

Si apropo de Mary Poppins – pe la inceput e o scena cand mama copiilor, sufrageta infocata, vine de la mars cu pancarte pe care scrie „Vote for women” si canta de bucurie ca marsul a iesit bine, iar „fiicele fiicelor noastre ne vor slavi ca pe niste zeite.” Ca fiica a fiicelor ei, as vrea sa-i transmit ca nu-i nici pe departe asa. Poate pentru ele a fost o mare chestie sa obtina dreptul femeilor la vot, noi azi il luam ca pe un dat. Asa cum facem cu toate lucrurile.

P. S. 2 – Sa vedeti 21! La cinema Europa saptamana asta, sau acasa. Si sa-mi povestiti impresii.

Jim Sturgess in 2008
jim-sturgess

11 răspunsuri »

  1. L-am vazut anul trecut si mi s-a parut un film foarte bun! M-a tinut lipita de scaun si am repetat expresia „winner, winner…” vreo doua saptamani dupa aceea. Super film!

  2. Inside story: pentru ca cei de la MIT nu i-au lasat sa foloseasca la filmare campusul lor, filmarile au avut loc la BU in campus. In 2007 primavara. Am vazut marea agitatie, dar din pacate nu m-am apropiat. O colega sustine ca l-a vazut pe Kevin Spacey la bookstore.
    Un film foarte foarte bun, bazat pe un fapt real. Mi-a placut mult si replica lui Micky: „The only thing worse than a loser is someone who won’t admit he played badly.”

  3. Andreiutza, numai la tine ma gandeam cand vedeam cladirile alea! S-a filmat in Boston? Podul ala de la inceput unde merge el cu bicicleta e in Boston? Mi se pare super frumos orasul.

    Mi-a placut foarte mult de Kevin Spacey in filmul asta si-mi amintesc ca am dat din cap a aprobare cand a rostit replica aia [desi mi-era mila de Fisher, pentru ca si el parea un smecheras simpatic :)]

  4. Interesant feedback-ul despre Mary Poppins ;-)) Adevarul e ca nici pe mine nu m-a incantat vreodata prea mult (nici cand l-am vazut prima oara, tot in clasa a 5-a :D). Mi s-a parut de la inceput anacronic.

    Dar nu mai tineam minte scena cu ‘Vote for women’; e adevarat ca luam cam totul ‘for granted’ azi. Dar asta fac oamenii in fiecare epoca istorica, de fapt. „Omul uita realitatea si tine minte cuvintele. […] El priveste la marile transformari ale lumii , dar nu le vede asa cum au fost ele vazute atunci cand omul le-a privit pentru intaia oara. Numele lor ii vin pe buze si el zambeste gustandu-le, gandind ca le cunoaste prin numire.” (Dintr-o carte pe care o citesc acum, Lordul Luminii, de Roger Zelazny :D ).

  5. Mie mi-au placut la nebunie cantecele din Mary Poppins. Eu l-am vazut pe la 16-17 ani, imprumutat de la british council si stiu ca mi-am scos versurile si-am invatat cantecele. Partile cu dl. si dna. Banks ma plictiseau si le dadeam pe ffwd, acuma ca ma gandesc :))

    Imi place citatul – ma tot uit la cartile lui Zelazny de ceva vreme, dar inca n-am citit nimic. Ceva recomandari?

  6. 21…eheei, ce poveste! Cred ca e singurul film pentru care m-am dus de 3 ori la cinema, desi il aveam si acasa (downloadat murdar si piradereste de pe ODC, ofcors). Mi-a placut si mie la nebunie, I’m a big sucker for good action, witty lines and sexy nerds. :))

    Partea cea mai tare cu 21 e alta, insa. In doua din cele 3 dati in care l-am vazut la cinema, am fost acompaniata de cate un tip. Ei bine, acesti doi indivizi (care nu s-au cunoscut niciodata, care vin din medii total diferite, cu care am fost separat la film) mi-au spus amandoi aceeasi replica la acelasi moment al filmului! Stiu ca povestit nu pare cine stie ce, dar a doua oara cand am auzit aceeasi replica, la acelasi film, din gura altui individ decat primul, mi se parea ca intrasem in Twilight Zone. :)

    Cat despre Mary Poppins, sa nu va aud ca o faceti desen animat ca ma supar! :| E drept, eu n-am vazut filmul, dar am citit cartile pana le stiam pe de rost. :) Ce chestie, si eu am scris despre ea acum doua zile! Cat tot vorbeam de coincidente… :))

  7. Hihi! Scuze ca raspund cu intarziere, n-am vrut in niciun caz sa fac pe femeia fatal de misterioasa :)) Replica era „Cand mergem si noi acolo?” si a aparut in ambele dati atunci cand cei 6 merg in clubul din Las Vegas. Boys, huh? :))

  8. Belated answer – recomandari Zelazny :D Am vazut ca in romana s-au publicat mai ales romanele din seria Amber, care pare foarte apreciata in general. Eu n-am citit nici unul din astea, insa. Pe langa Lord of Light de care ziceam, si care e foarte misto, am mai citit Eye of Cat si Creatures of Light and Darkness – amandoua interesante. E un gen de Sci-Fi…with a twist, cum s-ar spune. Bazat nu atat pe tehnologie, cat pe diverse mitologii din istoria umanitatii, punand in discutie insasi natura umana (si nu numai). Me likey :D

  9. this film is more than great. i’ve watched it a hundred times, just to make sure i would do the same if i were him. jim sturgess is absolutely adorable. idk what else to comment, i’m still too impressed, cause seconds ago the film just ended, now it’s showing the cast… who wants to learn how to count at black jack?:>

Lasă un comentariu